Podcast Praat Erover: gesprekken over mentale gezondheid

In de podcast 'Praat Erover' gaan studenten, wetenschappers en experts met elkaar in gesprek over psychische problemen bij jongvolwassenen. Ze bespreken de effecten hiervan op jongvolwassenen, hoe deze problemen in het brein werken en wat we eraan kunnen doen. We brengen wetenschap en praktijk samen.

In de eerste aflevering van de podcast Praat Erover gaat orthopedagogoog Fleur Mommersteeg in gesprek met universitair docent Moji AghajaniJoanne Mouthaan - universitair hoofddocent Klinische Psychologie én Claire van Megen, student aan de Universiteit Leiden en voorzitter van Stichting PraatErover!.

Zij praten over de problemen waar jongvolwassenen tegenaan lopen, zoals prestatiedruk, somberheid, depressie en eenzaamheid.

Aflevering 1: Waar lopen jongvolwassenen tegenaan?

Praat Erover is een podcast van het Instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden en te beluisteren via Spotify ››

Opname van de podcast Praat Erover