Petra Sijpesteijn verkozen tot corresponderend lid van de Oostenrijkse Academie van Wetenschappen

In haar vergadering van 15 april 2024 heeft de Oostenrijkse Academie van Wetenschappen prof.dr. Petra Sijpesteijn gekozen tot corresponderend lid.

De namen van haar vrouwelijke en non-binaire leden prijken op de wanden van de Österreichischen Akademie der Wissenschaften, als onderdeel van het kunstwerk "GEGENÜBER" van Tatiana Lecomte.

De Oostenrijkse Academie van Wetenschappen, gesticht in 1847, speelt een cruciale rol in het academisch landschap van Oostenrijk. De 22 onderzoeksinstituten van de Academie bestrijken de meeste wetenschapsterreinen, met bijzondere aandacht ook voor antieke en niet-Westerse geschiedenis en cultuur. De Oostenrijkse Nationale Bibliotheek bezit een van de grootste verzamelingen papyri ter wereld, met vooral een belangrijke collectie Arabische, Koptische en Griekse papyri uit Byzantijns en vroeg Islamitisch Egypte, een van de centrale expertisegebieden van Petra Sijpesteijn.