Universiteit Leiden organiseert 2024 Telders International Law Moot Court Competition

De Universiteit Leiden heeft de 47e Telders International Law Moot Court Competition georganiseerd die plaatsvond tussen 30 mei en 1 juni 2024.

Het vraagstuk dit jaar, opgesteld door Dr. Vahid Rezadoost, ging over een complex geschil waarbij drie staten betrokken waren met een geschiedenis die draaide om kolonialisme en soevereiniteitsaanspraken over het eiland Hemret. De casus ging in op onderwerpen als voorlopige maatregelen, de jurisdictie van internationale gerechtshoven en tribunalen, incidentele procedures, de autoriteit van adviserende adviezen, het recht van gewapende conflicten, het verdragenrecht, het zeerecht en  staatsaansprakelijkheid onder internationaal recht.

Dit bericht gaat verder op de Engelse pagina