In memoriam Hans Junginger

Op 25 mei 2024 is onze zeer geliefde oud-collega prof.dr.dr.h.c.mult Hans E. Junginger overleden.

Hans was van 1980-2004 hoogleraar bij het LACDR. Als hoofd van de afdeling Pharmaceutical Technology deed hij toonaangevend onderzoek op het gebied van de toediening van geneesmiddelen. Wij herinneren met Hans een zeer geliefde collega bij het LACDR en daarbuiten. De studenten Bio-Farmaceutische Wetenschappen hadden heel veel steun aan Hans, als erelid van de studievereniging 'Aesculapius' bleef hij ook na zijn emeritaat nauw betrokken bij onze opleiding.

Hans was één van de belangrijke pioniers in de farmaceutische wetenschappen in Leiden. In 2010 heeft hij hiervoor de Lifetime Award van de International Pharmaceutical Federation (FIP) gekregen. Hij heeft in belangrijke mate bijgedragen aan de zichtbaarheid die de Universiteit Leiden had en nog steeds heeft op zijn geliefde vakgebied. Wij zijn hem hier wel erg dankbaar voor.

Onze gedachten gaan uit naar zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen. Wij wensen hen veel sterkte toe bij het verwerken van dit grote verlies.