Leiden Law Academy lanceert actualiteitencursus Zorg, Jeugd en Recht

Deze nieuwe actualiteitencursus is een unieke opleiding die verschillende juridische en ethische vakgebieden combineert en overstijgt en die de positie van het kind centraal stelt. Het doel is om bij professionals (juristen, beleidsmakers en professionals in de jeugd- en medische zorgsector) bewustzijn te creëren om de rechten van het kind kunnen bewaken, in het licht van onder meer actuele medische innovaties.

Prof. mr. dr. drs. Mirjam Sombroek is Hoogleraar Recht en Gezondheid aan de Universiteit Leiden.

Over de nieuwe actualiteitencursus Zorg, Jeugd en Recht zegt zij:

‘We kunnen in ons denken over recht en gezondheid niet om de kinderrechten heen en dat moeten we ook niet willen. Neem de integrale kinderrechtenbenadering mee bij het ontwerpen van nieuwe wet- en regelgeving, inclusief KNMG-richtlijnen en protocollen, en beleid.'

'De actualiteitencursus Zorg, jeugd en recht is uniek, omdat je vanuit verschillende disciplines leert denken over actualiteiten en innovaties in de medische en zorgcontext. En daarbij staat ook nog eens de minderjarige patiënt centraal.

Deze opleiding heb je nodig om inzicht te krijgen in de specifieke positie van het kind in een medische en zorgcontext. Of het nou om innovatieve behandelingen gaat, de vergoedingen ervan, de besluitvorming erover, bij alles spelen de rechten van het kind. In deze leergang leer je daar alles over en begrijp je hoe je die rechten moeten toepassen in de praktijk.'

Voor wie: professionals in de advocatuur, de jeugd- en medische zorgsector en beleidsmakers.

Wanneer: Vrijdag 22 & 29 november , 6 & 13 december 2024
NOvA  24

Meer informatie en inschrijven bij Leiden Law Academy.