POPcorner FGW stopt

Het Faculteitsbestuur heeft besloten om de POPcorner FGW per 1 september 2024 te sluiten. Gezien het financiële tekort van de faculteit in 2024 en het zorgelijke financiële meerjarenperspectief is het nodig om keuzes te maken, ook ten aanzien van studentvoorzieningen.

Hoewel de POPcorner de afgelopen jaren hard heeft gewerkt om de zichtbaarheid en het bereik onder studenten te vergoten, lijkt de impact op de leeromgeving te beperkt. Ook de context waarin de POPcorner opereert is gewijzigd. Sinds enkele jaren is er faculteitsbreed meer aandacht voor studentenwelzijn. Daarnaast worden verschillende voorzieningen zoals workshops inmiddels op centraal niveau aangeboden. Tot slot zijn er diverse identiteitsnetwerken opgericht die een belangrijke rol vervullen in de community building.

Zeer erkentelijk

Het Faculteitsbestuur is alle betrokken medewerkers en studenten zeer erkentelijk voor hun inspanningen in het opzetten en het coördineren van de POPcorner. Het Humanities Buddy Programme, de samenwerking met studenteninitiatief IncLUsion en de bijdrage van FGW voor de POPcorner The Hague worden gecontinueerd.

Heb je vragen of opmerkingen naar aanleiding van dit artikel? Mail naar divers-inclusief@hum.leidenuniv.nl.