Bestuurstermijnen Mark Rutgers en Mirjam de Baar lopen af: Werving interim-opvolgers

De termijnen van twee bestuurders van het Faculteitsbestuur naderen hun einde. In 2025 nemen we afscheid van decaan Mark Rutgers en vice-decaan masteropleidingen Mirjam de Baar als bestuursleden van de Faculteit Geesteswetenschappen. Marks termijn loopt af op 1 maart 2025. Mirjams termijn loopt af op 31 december 2024. Het CvB is voornemens om de termijn van de vice-decaan te verlengen tot 1 maart 2025. Dat betekent dat er op dit moment een sollicitatieprocedure start voor twee nieuwe bestuurders.

Interim-bestuurders

Het CvB heeft besloten dat er twee interim-bestuurders geworven worden, met de wens dat zij op 1 maart 2025, of zoveel eerder als mogelijk, zullen starten met hun werkzaamheden. Samen met de zittende bestuurders Jeroen Touwen, Saskia Goedhard en de assessor Nova Verkerk hebben zij de opdracht om in de komende twee jaar de plan- en besluitvorming te realiseren voor een vernieuwende, compacte en financieel gezonde faculteit. Eén van de opgaven voor dit bestuur is om de organisatie-inrichting van het onderwijs zodanig vorm te geven dat na de interim-periode van twee naar één vice-decaan onderwijs kan worden gegaan.

Na de interim-periode van twee jaar zal een nieuw bestuur worden aangesteld met reguliere benoemingstermijnen, dat verder zal bouwen aan de Faculteit Geesteswetenschappen van de toekomst.

Wervingsproces

Input voor invulling van de twee vacatures is in het voorjaar van 2024 opgehaald met een facultaire inventarisatieronde. Leden van het faculteitsbestuur, WD’s, OD’s, opleidingsvoorzitters, het MT Bedrijfsvoering en de FR konden hun wensen en aandachtspunten meegeven voor de invulling van de twee bestuursfuncties.

De twee vacatureteksten, die zijn afgestemd met de faculteitsraad en de WD’s, worden deze week door het College van Bestuur gepubliceerd. Gesprekken voor de rol van interim-decaan staan gepland op 18 oktober. Naar verwachting volgen in de tweede helft van oktober de sollicitatiegesprekken voor de functie van interim vice-decaan, waarbij het streven is dat de interim-decaan hieraan deelneemt.