Gianclaudio Malgieri over AI, discriminatie en kwetsbaarheid op het Sciences Po Law-evenement in Parijs

Dr. Gianclaudio Malgieri, universitair hoofddocent eLaw - Centrum voor Recht & Digitale Technologie aan de Universiteit Leiden, zal deelnemen aan een belangrijke paneldiscussie aan de Sciences Po Law School in Parijs op 22 oktober 2024.

Gianclaudio Malgieri

Op het evenement, "Een kwestie van fundamentele rechten: Discriminatie en kwetsbaarheden in het algoritmische tijdperk", zal Dr. Malgieri, samen met Dr. Raphael Xenidis (universitair docent aan SciencesPo), de impact van AI op fundamentele rechten, met name discriminatie en kwetsbaarheid bespreken. Het panel wordt gemodereerd door Dr. Lucas Anjos (Sciences Po), die ook het evenement organiseert.

Dit evenement brengt toonaangevende experts samen om de regulerings- en maatschappelijke uitdagingen die algoritmische systemen met zich meebrengen te bespreken en bevordert gesprekken over hoe mensenrechten in het digitale tijdperk kunnen worden beschermd. Dr. Malgieri zal inzichten delen uit zijn onderzoek naar de kruising van AI, fundamentele rechten en digitale kwetsbaarheid, voortbouwend op zijn recente projecten.

Voor meer informatie en details over het evenement, bezoek Sciences Po Law School Events.