Maak kennis met Berber Verhalle, nieuwe assessor W&N

Sinds september 2024 is Berber Verhalle de nieuwe assessor van W&N. Daarmee volgt ze Nalani Verwoord op. Berber is eerstejaarsstudent van de Master Biology & Business en nu dus vertegenwoordiger van de studenten van onze faculteit.

Een gebouw openen op je eerste werkdag? Berbers eerste werkdag als assessor was meteen een hele bijzondere. Staand naast Constantijn van Oranje knipte zij het lint door.

Het komende jaar richt Berber zich op drie thema’s: duurzaamheid, studentenwelzijn en zichtbaarheid. Ik vind het belangrijk dat elke student zich gehoord voelt en weet waar die terecht kan met vragen, opmerkingen of ideeën.’ Daarom loopt ze vaak even binnen bij studieverenigingen en De Fusie, om zo input van zoveel mogelijk studenten te krijgen.

Duurzaamheid is voor haar een tweede belangrijke pijler. Zo wil ze de samenwerking met LUGO (Leiden University Green Office) versterken. ‘Zij hebben veelbelovende initiatieven die ik graag wil helpen realiseren binnen onze faculteit.’ En door de zichtbaarheid van de diensten van de universiteit te verbeteren, hoopt Berber dat studenten beter hun weg kunnen vinden en makkelijker toegang krijgen tot de informatie en ondersteuning die ze nodig hebben.

Iets anders dan veld- en labwerk

Sinds september is Berber aan de slag als assessor, een rol die goed bij haar past. ‘Tijdens mijn studie Biologie merkte ik dat veld- en labwerk niet helemaal mijn ding zijn, dus ik ging op zoek naar stages en andere mogelijkheden. Daar leerde ik veel over hoe het werkende leven eruitziet en hoe ik mezelf daarin kan ontwikkelen. Die ervaringen wil ik nu inzetten om impact te maken voor de studenten.’

‘Aarzel niet om contact op te nemen’

Ten slotte heeft Berber nog een oproep aan alle studenten én medewerkers van de faculteit: ‘Aarzel niet om me aan te spreken als je op de gang ziet of een mailtje of appje te sturen. Ik maak graag tijd voor je vrij.’