Onderwijsvernieuwing
De faculteit Geesteswetenschappen prioriteert de ambities ‘verwevenheid van onderwijs en onderzoek’, ‘oriëntatie arbeidsmarkt’ en ‘vaardigheden’ van de onderwijsvisie van de universiteit. Opleidingen en docenten kunnen tijd en ruimte krijgen om onderwijs op deze thema’s te vernieuwen.
Opleidingsprojecten
- Hoe beantwoord je een onderzoeksvraag met behulp van primaire bronnen?
- Hoe gebruik je digitale landkaarten in het onderwijs en hoe stimuleer je het leerproces van studenten daarmee?
- Hoe laat je studenten op een toegankelijk manier vertellen over hun eigen onderzoek aan een breed publiek?
- Hoe laat je studenten onderzoek doen met behulp van een fotocamera of aan de hand van een schilderij?
Met welke vaardigheden onderscheiden Geesteswetenschappers zich op de arbeidsmarkt? Hoe kunnen we studenten inzicht bieden in hun persoonlijke profiel? Kunnen zij inzicht in hun vaardigheden trainen en monitoren en daarmee hun kansen op de arbeidsmarkt vergroten?
Meer over ASSET-H
Heb je een idee voor onderwijsvernieuwing of is het nodig om in teamverband een vak of leerlijn te vernieuwen? Dan kun je daarvoor een subsidie aanvragen. De subsidie wordt verstrekt door de faculteit Geesteswetenschappen. De focus van de subsidie is onderwijsvernieuwing, dit kan zowel met als zonder de inzet van ICT.
Meer over deze subsidie
Wil jij bijdragen aan onderwijsinnovatie? Dan is de Comeniusbeurs iets voor jou. Vanuit het Comeniusprogramma zijn verschillende beurzen beschikbaar voor onderwijsinnovatie.
Meer over de Comeniusbeurs
Kennisdeling
Kennisdeling is een uitdaging binnen een grote onderwijsorganisatie.
Geesteswetenschappen gebruikt diverse online en offline kanalen om dit zo goed mogelijk vorm te geven. Bijvoorbeeld via thematische expertmeetings met docenten, lunchbytes, de website en een Onderwijsparade delen we de resultaten van de projecten en wisselen we kennis en ervaringen uit.