Universiteit Leiden

nl en

Actielijnen

Realisatie via actielijnen LLO

Om onze LLO-ambities te realiseren onderscheiden we vier actielijnen, met daaronder verschillende acties.

1. We verkennen en ontwikkelen LLO-aanbod dat past bij het geschetste toekomstbeeld
  • We benoemen een LLO boegbeeld voor de universiteit.
  • We vergroten onze kennis van de arbeidsmarktbehoefte. 
  • We verkennen met faculteiten en instituten welke LLO-kansen we zien en verder willen verkennen. 
  • We spelen in op externe (subsidie)kansen.
  • We stimuleren ontwikkeling van LLO financieel.
2. We werken aan onze naamsbekendheid en de professionalisering van onze LLO-organisatie
  • Naar buiten toe presenteren we ons als de Universiteit Leiden Academy. 
  • De Universiteit Leiden Academy gaat nieuwe initiatieven logistiek en administratief ondersteunen.
  • LLO-centra en de Universiteit Leiden Academy gaan op diverse terreinen samenwerken.
  • LLO maakt integraal onderdeel uit van de bestaande governance-structuur van onze universiteit. 
  • We maken onze organisatie ‘LLO-ready’ door diverse organisatorische obstakels weg te nemen en meer in lijn met het initiële onderwijs te organiseren. En we maken ons ICT-applicatielandschap geschikt voor LLO. 
  • We maken kosten en baten van ons LLO-onderwijs inzichtelijk.
3. We stimuleren docentprofessionalisering, kennisdeling en innovatie
  • We starten met een universitaire LLO learning community, en zijn/worden actief in relevante externe netwerken. 
  • We verkennen en voorzien in behoeftes voor LLO-docentprofessionalisering.
  • We bieden een proeftuin voor innoverende LLO-projecten.
4. We ontwikkelen LLO-beleid naar behoefte van en in samenwerking met de interne LLO-gemeenschap.
  • We bieden handvatten voor opstart en opschaling van LLO (kostprijsbepaling, samenwerkingen). 
  • We verkennen voor LLO passende vormen van kwaliteitszorg en zoeken naar kansen om te piloten met veelbelovende ontwikkelingen in dit kader, zoals micro-credentials.
     
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.