Brightspace
Brightspace is de digitale leeromgeving voor medewerkers en studenten van de Universiteit Leiden.
Alle Brightspace handleidingen kun je hier vinden. Naast de functionaliteiten die Brightspace zelf biedt, zijn er ook verschillende tools in geïntergreerd. Klik op de tool hieronder om meer te leren over de mogelijkheden die elke tool te bieden heeft.
Wil je weten welke tool/optie in Brightspace het beste middel is voor jouw onderwijsdoel? Deel je vraag in onze teaching@science community of vraag ons om advies via seeds@science.leidenuniv.nl.
Turnitin
Turnitin is een programma waarmee opdrachten van studenten kunnen worden nagekeken bijvoorbeeld d.m.v. de plagiaatchecker of rubrics. Door de integratie in Brightspace kunnen cijfers automatisch vanuit de Turnitin Feedbackstudio naar de Grades in Brightspace doorgevoerd worden.
Hier vind je meer informatie over Turnitin in Brightspace.
Peermark
Peermark is net zoals Turnitin geïntegreerd in Brightspace. Met Peermark kunnen studenten elkaar feedback geven op opdrachten. Je kunt zelf bepalen hoe de opdrachten onder de studenten worden verdeeld en op hoeveel opdrachten een student feedback moet geven.
Meer informatie over Peermark vind je hier.
Pitch2Peer
Met Pitch2Peer kunnen studenten elkaar, net als met Peermark, feedback geven op opdrachten. Waar Peermark vooral geschikt is voor schriftelijke opdrachten, focust Pitch2Peer zich op video’s, foto’s, posters, slideshows, en animaties.
Meer informatie over Pitch2Peer vind je hier.
FeedbackFruits
De naam FeedbackFruits (FbF) zegt het al, deze tool draait om interactie en feedback. Binnen deze tool kun je kiezen voor verschillende opdracht of materiaal types. Zo kun je studenten bijvoorbeeld laten discussieren in de kantlijn van een video of tekst, interactieve presentaties geven en elkaars opdrachten laten reviewen. Hier is een overzicht te vinden van alle funtionaliteiten die FbF te bieden heeft èn waarvoor ze ingezet kunnen worden.
Meer informatie over hoe je FeedbackFruits gebruikt in Brightspace, vind je hier.