Universiteit Leiden

nl en

Interne communicatiemiddelen

Bij een organisatie die zo groot is als de Universiteit Leiden is interne communicatie van groot belang.

Website en nieuwsbrieven

Ons belangrijkste interne communicatiemiddel is deze medewerkerssite. Informatie over de redactie vind je op de pagina over webredactie.

Daarnaast ontvangen alle medewerkers elke dinsdag een nieuwsbrief met informatie over wat er speelt.

Tips?

Heb jij interessant universitair nieuws voor je collega’s of suggesties voor de medewerkerswebsite of nieuwsbrief? Neem dan contact op met de centrale medewerkersredactie via medewerkersportal@leidenuniv.nl

Universiteit Leiden in het nieuws

Wil je weten wat er in de media over de universiteit, haar onderzoekers en studenten wordt geschreven? Meld je dan aan voor de digitale knipselkrant 'Universiteit Leiden in het nieuws'. De links in het overzicht vervallen na drie maanden. Wil je een artikel voor eigen gebruik archiveren, maak dan meteen een kopie.

Narrowcasting

Narrowcasting is een van de interne communicatiemiddelen van de universiteit. In de gebouwen vind je beeldschermen waarmee de universiteit informatie verspreidt die specifiek van toepassing is op studenten en medewerkers in dat gebouw. Deze manier van communiceren noemen we narrowcasting. De universiteit gebruikt momenteel twee soorten narrowcastingsystemen: de beeldschermen in koffieautomaten en beeldschermen bij gebouwingangen.

De koffieschermen zijn bedoeld voor dynamische content. Door informatie op een visueel aantrekkelijke manier te verspreiden op drukbezochte locaties vangen deze schermen meteen de aandacht. De programmering bestaat uit twee delen: er is een algemeen deel voor berichtgeving over duurzaamheid, gezondheid en veiligheid en een facultair deel voor communicatie richting studenten en medewerkers van de faculteit. De schermen worden beheerd door het UFB. Decentrale communicatieafdelingen verzorgen content voor het facultaire deel.

Als je wat wil delen op de koffieschermen kun je contact opnemen met de communicatieafdeling van jouw faculteit. Zorg ervoor dat de content die je aanlevert altijd het formaat 1920 bij 1080 pixels heeft.

We gebruiken de beeldschermen bij gebouwingangen hoofdzakelijk voor statische informatie, zoals informatie uit het zaalreserveringssysteem (ZRS), openingstijden van gebouwen of dienstregeling van het openbaar vervoer. Voor vragen of meer informatie over de gebouwingangschermen, kun je contact opnemen met de communicatieafdeling van jouw faculteit.

Medewerkerswebsite

Het startpunt voor universitaire en ICLON-specifieke informatie is de hompepage van de medewerkerswebsite.

Log in om alle informatie te zien.

Heb je een mededeling voor je collega's?

Is er iets dat je wilt laten weten aan alle ICLONners? Je kunt een mededeling op de medewerkerswebsite laten plaatsen. Mail naar Carla den Hartog via communicatie@iclon.leidenuniv.nl

Vraag een mededeling aan

ICLON Media Nieuwsoverzicht

Het ICLON Media Nieuwsoverzicht wordt twee keer per week naar alle ICLON-medewerkers verzonden. In dit nieuwsoverzicht vind je nieuws over het ICLON, maar ook onderwijsgerelateerd nieuws op het gebied van hoger onderwijs, voortgezet onderwijs, onderzoek en social media.

Zie je een artikel dat interessant is voor collega’s? Mail dit naar communicatie@iclon.leidenuniv.nl, dan wordt het in het nieuwsoverzicht opgenomen. Eventueel kun je zelf een korte intro bij het artikel schrijven, waarin je vertelt waar het artikel over gaat en/of waarom het interessant is voor het ICLON.

Social media

Op Facebook is een besloten groep genaamd ICLON Intern. Als je werkzaam bent bij het ICLON kun je toegang vragen tot deze groep voor extra, informele informatie-uitwisseling met ICLON- collega’s. Belangrijke informatie die niemand mag missen wordt via andere kanalen gecommuniceerd.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.