Deel t/m 23 september je ideeën over de profilering van de universiteit

17 september 2024

Hoe kan de Universiteit Leiden haar onderzoek en onderwijs nog beter in de etalage zetten? We horen graag je mening hierover, ook als je nog niet (vaak) hebt nagedacht over die vraag. Met jouw kennis van de organisatie en jouw blik op ontwikkelingen in wetenschap en maatschappij, help je ons de juiste thema’s te kiezen om ons op te profileren.

Iedere medewerker heeft via een persoonlijke mail een unieke code ontvangen en de link naar de consultatie.

Grotere zichtbaarheid betekent meer kansen

We zijn trots op ons onderzoek en onderwijs, waarvoor duizenden onderzoekers, docenten, studenten en ondersteunende medewerkers zich dagelijks inzetten. Het is belangrijk dat de waarde van ons onderzoek en onderwijs zichtbaar is voor burgers, maatschappelijke organisaties, politici, bestuurders en bedrijfsleven. Dat vergroot onze kansen om bij te dragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken, in onderzoeksprojecten te participeren en studenten beter voor te bereiden op hun toekomstige rol in de samenleving. Als universiteit willen we ons daarom zo goed mogelijk profileren: aan iedereen laten zien waar we sterk en onderscheidend in zijn.

Jouw advies telt

In onze online consultatie vragen we je reactie op een aantal kennisdomeinen en bijbehorende thema's. Deze lijst is zorgvuldig samengesteld na inspraak van wetenschappelijk personeel, hoofden onderzoek, faculteitsbestuurders, communicatiemedewerkers en beleidsmakers. Nu is het jouw beurt. Invullen kost tijd – 20 minuten voor één kennisdomein, 45 minuten voor alle domeinen. We vragen dit van je omdat we jouw input en feedback waardevol vinden en serieus nemen. Het veelstemmig perspectief van onze gemeenschap draagt bij aan rijkere en sterkere profilering. Meedoen betekent samen vormgeven aan de toekomst van onze universiteit.

Meer informatie en veelgestelde vragen