Universiteit Leiden

nl en

Online profielpagina

Alle medewerkers van de universiteit hebben een eigen profielpagina op de website. Op deze pagina’s staat onder andere op welke locatie je werkt en hoe je bereikbaar bent. Zoek je een collega? Type zijn of haar achternaam, voornaam, of voor- en achternaam in de zoekbalk van de website.

Hoe wijzig je gegevens op je online profielpagina?

De gegevens op je online profielpagina komen voor een deel uit verschillende achterliggende systemen. Een aantal gegevens kun je zelf wijzigen. Voor andere gegevens kun je terecht bij het Servicepunt Personeel of de webredacteur van jouw faculteit of organisatieonderdeel. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat de aanpassingen op de pagina verschijnen.

Wat kun je zelf wijzigen? 

Je kunt je voornaam tonen op je profielpagina in plaats van je voorletters. Hoe doe je dat? 

  • Log in op Remote Werkplek.
  • Kies SAP Self Service.
  • Klik op Eigen gegevens.
  • Klik op het potloodje dat naast je naam en geboortedatum staat,
  • Vul in het veld Roepnaam je voornaam in.
  • Klik op Opslaan en terug.

Je kunt je nevenactiviteiten vermelden. Hoe?

  • Log in op Remote Werkplek.
  • Kies SAP Self Service.
  • Klik op Nevenwerkzaamheden.
  • Klik op de knop Nevenactiviteit melden.
  • Vul het formulier in.
  • Klik op indienen.

Je kunt je publicaties en wetenschappelijke resultaten vastleggen. Hoe?

  • Ga naar LUCRIS.
  • Klik rechtsboven op Add new.
  • Klik op Publications.
  • Volg de stappen in de handleiding.
  • De koppeling met de website toont je publicaties nu ook via het tabje 'publicaties' op je profielpagina.  

Wat kun je laten aanpassen via het Serviceplein?

Wil je een wijziging in je functietitel, afdeling, telefoonnummer of kamernummer doorgeven? Dit kun je doen via het Serviceplein. Hoe geef je een mutatie door?

  • Ga naar het Serviceplein
  • Klik op ‘mijn personeelsmutaties’ 
  • Klik rechts onderin op ‘nieuwe aanvraag’
  • Kies ‘wijziging op bestaande registratie’ en vul de gevraagde informatie in

Wat kan het Servicepunt Personeel voor je wijzigen?

  • Alleen als je een externe medewerker bent, kan het Servicepunt Personeel je contact- en adresgegevens voor je aanpassen.
  • In uitzonderlijke gevallen kan het Servicepunt Personeel, na overleg met je leidinggevende, je contact- en adresgegevens verwijderen.

Neem contact op met het Servicepunt Personeel.

Wat kan de webredacteur van je faculteit of instelling voor je doen?

  • Een pasfoto toevoegen of vervangen.
  • Onderzoeksbeschrijvingen op de website koppelen.
  • Je profiel koppelen aan een afdeling of instituut, zodat je profiel ook zichtbaar is op de overzichtspagina van de afdeling of het instituut waar je werkt
  • Je profiel onvindbaar maken voor externe zoekmachines. Je profiel is via de zoekfunctie op de website nog wel vindbaar voor medewerkers.

Neem contact op met de redacteur van je faculteit of eenheid.

De facultaire redactie van Geesteswetenschappen kan (delen van) je profielpagina aanpassen.Houd er wel rekening mee dat wij bepaalde zaken niet kunnen aanpassen, omdat deze automatisch worden ingeladen vanuit andere systemen. Hieronder een overzicht van welke zaken we kunnen aanpassen en welke niet (inclusief uitleg over hoe je deze gegevens zelf kan (laten) wijzigen)

Wat we voor je kunnen aanpassen

  • Je profielfoto (zie hieronder voor de richtlijnen)
  • Overzicht tab: korte samenvatting (max. 150 woorden) over wie je bent en wat je doet.
  • Profiel tab: interessegebieden, huidig onderzoek, beurzen en prijzen, kort CV, etc.
  • Koppelingen naar je afdeling/ instituut en onderwijsprogramma's waar je les geeft
  • Koppelen van onderzoeksprojecten en boekitems (zie hieronder hoe we deze voor je kunnen maken)
  • Links naar jouw persoonlijke website(s) of social media accounts.

Deze aanpassingen kun je doorgeven via ons profielpaginaformulier. Wij zullen deze z.s.m. doorvoeren.

We kunnen jouw profielpagina ook onvindbaar maken voor externe zoekmachines. Houd er wel rekening mee dat mensen je nog steeds kunnen vinden via de interne zoekfunctie van de universiteitswebsites. 

Wat we niet voor je kunnen aanpassen

  • Naam en functietitel
  • Contact- en werkplekgegevens
  • Publicaties en ORCID ID 
  • Nevenactiviteiten

Deze informatie wordt ingelezen vanuit andere systemen waar wij geen toegang tot hebben. Meer informatie over hoe je zelf deze informatie kan (laten) aanpassen in deze systemen staat hieronder. Houd er rekening mee dat het even kan duren (maximaal 24 uur) voordat deze wijzigingen zichtbaar zijn op de website.

  • Ga naar het Serviceplein
  • Klik op ‘mijn personeelsmutaties’ 
  • Klik rechts onderin op ‘nieuwe aanvraag’
  • Kies ‘wijziging op bestaande registratie’ en vul de gevraagde informatie in

Meer informatie is te vinden in de gedetailleerde instructie in het Helpdesk Portal.

  • Ga naar het Serviceplein
  • Klik op ‘mijn personeelsmutaties’ 
  • Klik rechts onderin op ‘nieuwe aanvraag’
  • Kies ‘wijziging op bestaande registratie’ en vul de gevraagde informatie in

Meer informatie is te vinden in de gedetailleerde instructie in het Helpdesk Portal.

  • Ga naar LUCRIS 
  • Klik rechtsbovenin op "Add new" en dan "Publications"
  • Volg de stappen uitgelijnd in de interne handleiding

De publicaties worden vanzelf toegevoegd aan het Publicaties-tab op de website (indien je deze nog niet hebt, dan wordt deze aangemaakt na je eerste geregistreerde publicatie) binnen 24 uur. Mocht je problemen hebben met het toevoegen van publicaties of andere LUCRIS-gerelateerde vragen hebben, neem dan contact op met de LUCRIS key-user van jouw instituut of mail de centrale Geesteswetenschappen helpdesk via lucris@hum.leidenuniv.nl

De Universiteit Leiden vraagt aan alle onderzoekers een ORCID (Open Researcher and Contributor Identifier) aan te maken en deze ORCID te registreren in LUCRIS. ORCID is een internationaal systeem waarmee wetenschappelijke auteurs op een eenduidige en permanente manier kunnen worden geïdentificeerd. Hiermee kan je de zichtbaarheid van je wetenschappelijke werk vergroten.

Nog geen ORCID?  Aanmaken kan eenvoudig via https://orcid.org/register. Dit kost normaal gesproken minder dan 5 minuten.

Het registreren van de ORCID in LUCRIS wordt uitgelegd in deze korte handleiding (pagina 1-2) of in deze video tutorial.

  • Ga naar SAP Self Service.
  • Klik op Nevenwerkzaamheden.
  • Klik op de knop Nevenactiviteit melden.
  • Vul het formulier in.
  • Klik op indienen.

Houd er rekening mee dat je alleen op SAP Self Service kan inloggen als je verbonden bent met het universitaire netwerk. Indien je op afstand werkt, kan je gebruikmaken van de Remote Workplace of EduVPN.

Update je profielpagina

Wil je je profielpagina aanpassen? Geef de wijzigingen door via onderstaande button.

Update je profielpagina

Meer informatie

Je kan een foto van jezelf aan je profielpagina toevoegen om deze meer op te laten vallen. De foto dient aan de volgende richtlijnen te voldoen:

  • De foto is in kleur
  • De foto is tenminste 200x250px
  • De foto heeft een hoge resolutie en is in focus
  • De foto is een portretfoto waarbij je recht in de camera kijkt.
  • De foto is representatief voor de universiteit (de foto is vrij van afleidende objecten als zonnenbrillen, huisdieren, instrumenten, etc. en filters, stickers en andere (storende) effecten)

Je kan je foto toevoegen via het profielpaginaformulier of doorsturen naar webredactie@hum.leidenuniv.nl.

Fotomomenten voor medewerkers

Als je geen profielfoto (van hoge kwaliteit) hebt, dan is er de mogelijkheid om deze te laten maken. De faculteit organiseert elk semester fotomomenten voor medewerkers met een professionele fotograaf. Mocht je hier interesse in hebben, dan kan je dit aangeven bij het invullen van het profielpaginaformulier of een mail sturen naar ons evenemententeam (events@hum.leidenuniv.nl). We nemen dan contact met je op wanneer de volgende data bekend zijn.

Onderzoeksproject

Indien je een pagina wilt laten maken voor je onderzoeksproject, vul dan dit template in en stuur het ingevulde document plus eventuele andere bijlages naar de redactie.

Boekitem

We kunnen ook pagina's aanmaken voor je onderzoekspublicaties ("boekitems"). Houd er rekening mee dat we alleen pagina's aan kunnen maken voor (hele) boeken of journals. Andere publicaties zoals losse hoofdstukken en artikelen kunnen via LUCRIS toegevoegd worden aan het Publicatie-tabblad.

Om een boekitem aan te laten maken, stuur onderstaande informatie naar de redactie.

- Titel
- Categorie (boek/journal)
- Publicatiedatum
- Flaptekst/ korte samenvatting

De samenvatting kan aangeleverd worden in Engels of Nederlands (of beide). Indien je een link hebt naar de pagina van de uitgever, kan deze ook meegestuurd worden.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.